Тиск у шинах мотоцикла

Перевірка тиску в шинах мотоцикла – важливий фактор, який часто не беруть до уваги, а дарма, адже він може суттєво змінити ситуацію під час їзди. У цій статті ми розглянемо важливі аспекти вибору правильного тиску. Від розуміння рекомендованих значень до можливих наслідків перекачування або недокачування – ми розповімо вам про все.

Чому важливо підтримувати нормальний тиск у мотошинах?

Нормальний тиск важливий з кількох причин, коли йдеться про мотоциклетні колеса. По-перше, він допомагає довше зберегти гуму, забезпечуючи її добрий стан. По-друге, захищає систему підвіски мотоцикла. Якщо шини сильно перекачані, вони передають значні вібрації, що може негативно позначитися на підвісці та загальній якості їзди. Крім того, підтримання належного тиску в мотошинах дозволяє заощаджувати паливо. Зрештою, нормальний тиск є запорукою надійного управління, контролю та зниження ризику аварій.

Слід зазначити, що тиск у шині мотоцикла може знижуватися не тільки через проколи або порізи, але й через проблеми з ободом. Якщо обід погнутий, повітря може просочуватися через невеликі отвори між покришкою та колесом, що призводить до поступового зниження тиску. Тому регулярний контроль необхідний для безпеки на дорозі.

Перекачані шини мотоцикла

Якщо шини мотоцикла перекачані, це призводить до таких негативних наслідків:

  • Зменшується пляма контакту з дорожнім полотном, що призводить до зниження зчеплення та стійкості. В результаті мотоцикл стає більш схильним до заметів і ковзання, особливо при проходженні поворотів та гальмуванні;
  • Збільшується навантаження на підвіску, що призводить до жорсткішої їзди, так як підвіска не може ефективно поглинати удари та поштовхи;
  • Швидке зношування гуми в центральній частині. В результаті перекачування більша частина ваги та тиску припадає на центр мотошини. Такий нерівномірний розподіл сил призводить до прискореного зносу, скорочується термін служби протектора та підвищується ймовірність виникнення проколів та розривів;
  • Зниження зчеплення із мокрою трасою. Перекачені шини мають менший контакт із дорожнім покриттям, що значно знижує їхнє зчеплення, особливо на мокрому дорожньому полотні. Це підвищує ризик занесення та втрати контролю над мотоциклом, що робить їзду у вологу погоду ще більш небезпечною;
  • Підвищений ризик вибуху. У літню спеку перекачені мотошини наражаються на небезпеку вибуху при наїзді на купину або різкому ударі.

Візьміть до уваги:

Надмірне накачування шин скутерів, дорожніх мотоциклів, моторолерів допускається за певних умов:

  • Під час руху на великих швидкостях протягом тривалого часу (понад одну годину);
  • У разі збільшення навантаження, наприклад, при транспортуванні пасажирів.

Недокачані шини мотоцикла

Коли колеса мотоцикла накачані недостатньо, це може спричинити:

  • Погіршення керованості та маневреності. Мотоцикл може стати складнішим в управлінні, що ускладнить проходження поворотів та кривих;
  • Розгойдування та "плавання". Знижується стійкість та підвищується ризик аварії;
  • Повільне прискорення. Мотоциклу потрібно більше часу для досягнення бажаної швидкості;
  • Прискорене зношування. У недокачанной шині пляма контакту збільшується, що призводить до швидкого зношування всього протектора, деформації і навіть розриву кільця або відшарування корду;
  • Підвищена витрата палива. Їзда на недостатньо накачаних колесах збільшує опір коченню, що призводить до підвищеної витрати пального. Це може дорого обійтись у довгостроковій перспективі, а також має негативні екологічні наслідки.

Потрібно зазначити, що хоча короткочасна поїздка на недокачаних шинах може бути дозволена за певних обставин, наприклад, під час виконання позашляхових трюків, на асфальтованій дорозі вона зазвичай заборонена. Непрофесіоналам рекомендується не ризикувати і завжди стежити за тим, щоб шини мотоцикла були правильно накачані для безпеки та продуктивності.

Правильний підбір тиску в мотошинах

Тиск у задніх та передніх колесах має бути різним, і це дуже важливо розуміти. У посібнику користувача байка завжди вказані рекомендовані значення для холодних коліс. Тому, якщо виміряти тиск шин у мотоциклі відразу ж після їзди, то цілком нормально спостерігати на манометрі підвищені значення через прогрівання та розширення повітря.

Тиск у холодних шинах мотоцикла

З холодною моторезиною все досить просто – дотримуємося рекомендованих виробником байка значень. Точні показники тиску в шинах на мотоциклі зазвичай різняться залежно від моделі техніки та її маси, але зазвичай знаходяться в діапазоні 2,0-2,5 атм для передніх шин та 2,2-2,9 атм для задніх. Якщо на байку їхатиме ще одна людина, рекомендується накачати мотошини додатково на 0,2 атм. При міській їзді заднє колесо прогрівається швидше за переднє – це нормально. Щоб урівноважити цю різницю, у холодному стані слід накачати передню шину на 0,1-0,05 атм більше ніж задню. Таким шляхом після прогріву показники тиску обох мотошинах зрівняються. Це забезпечить достатню кількість повітря та кращу стійкість на дорозі, а також зменшить зношування обох покришок.

Для зручності наведемо узагальнену таблицю для передніх та задніх коліс.

Типорозмір

Тиск переднього/заднього колеса (атм)

При стандартному навантаженні

При повному навантаженні

100/60-10

2,2/2,3

2,3/2,4

130/60-13

1,8/2,0

2,0/2,2

110/70-12

2,2/2,3

2,3/2,4

120/80-12

1,8/2,0

2,0/2,2

130/70-10

1,8/2,0

2,0/2,2

100/90-10

1,9/2,1

2,0/2,2

120/90-10

1,8/2,0

2,0/2,2

130/90-10

1,9/2,1

2,0/2,2

Тиск у гарячих мотошинах

Якщо шина перебувала в русі, повітря в ній розігрілося, а отже, і тиск підвищився. У цьому випадку правильне накачування залежить від різних факторів і може вимагати застосування методу спроб і помилок. Якщо встановити дві ідентичні шини на два однакові байки, то після півгодинної сесії у кожного мотоцикліста показники тиску, швидше за все, відрізнятимуться. Це зумовлено тим, що температура гуми значною мірою залежить від стилю водіння мотоцикліста: як він розганяється, гальмує і проходить повороти. Крім того, відіграють роль погодні умови, температура асфальту та склад гумової суміші. Тому важливіше враховувати тиск у гарячому стані, та підбирати його індивідуально для досягнення оптимальних експлуатаційних характеристик.

Якщо ви перекачали мотошину в холодному стані, то в міру прогрівання тиск у середньому збільшиться на 0,2-0,5 атм. В результаті, при їзді містом, контактна пляма зменшиться, що призведе до погіршення зчеплення.

У свою чергу, якщо шина недокачана навіть після прогріву, це викликає проблеми з підвіскою та керованістю. Як у передній, так і в задній частині байка відчуватиметься нестабільність.

Нижче наведено один із методів визначення ідеального тиску шин на мотоциклі:

  1. Перед виїздом накачайте обидві шини до середнього тиску: 2,0 атм для задньої та 2,3 атм для передньої;
  2. Після руху зі стандартною швидкістю знайомими трасами протягом 10-15 хвилин, повторно виміряйте показання манометра;
  3. Порівняйте нові значення з рекомендованими виробником. Якщо поточні свідчення значно вищі, спустіть шини. Якщо вони виявилися набагато вищими за встановлені виробником, підкачайте їх;
  4. Після цього, при виїзді на холодну дорогу ви, можливо, відчуєте деякий дискомфорт протягом перших 2-3 хвилин. Це нормально, тому що покришки пристосовуються до нового тиску;
  5. За кілька кілометрів ви відчуєте, що повернулися до звичного комфорту водіння.

Крім грамотної установки тиску в шинах мото необхідно враховувати індекси швидкості, що рекомендуються. На спортивних мотоциклах не слід використовувати моделі гуми з малим швидкісним індексом, оскільки вони можуть не відповідати можливостям байка.

Висновок

Перевірка та підтримання належного тиску в шинах мотоцикла має вирішальне значення для безпеки та працездатності вашого байка. Правильно підібраний тиск дозволяє продовжити термін служби моторезини, захистити підвіску, підвищити економію палива, а також поліпшити керованість і стійкість. Зважайте на цей важливий фактор в обслуговуванні мотоцикла – регулярно перевіряйте тиск у шинах і їздіть з упевненістю!